Používáme soubory cookie, aby nám pomohly vylepšit naše webové stránky.

Prohlížením našich stránek s jejich používáním souhlasíte. Další informace

Mondial Assistance

Hledat

How can we help?*

Jak můžeme pomoci?

Třeba letadlem....

Otázky před odletem

I když jste si pečlivě vybrali cíl dovolené, víte, jak se tam dostanete? Jak dlouhý je let? V kolik hodin budete odlétat? Jak dlouho budete na cestě? Chystáte klidnou, relaxační dovolenou nebo vzrušující, často dlouhý výlet autem? Je váš cíl dobře přizpůsoben Vaší fyzické kondici a Vašim každodenním návykům?

Než odejdete, je důležité, abyste si promluvili se svým lékařem, obzvláště před dlouhým letem, zejména je to důležité, pokud:

  • máte rýmu, potíže s dutinami, bolesti ucha či trpíte na záněty středního ucha
  • trpíte chronickým onemocněním, zejména: cukrovka (obzvlášť, pokud si pícháte inzulín), astma, alergie, epilepsie, drepanocytosis, respirační insuficience, selhání srdce nebo ledvin
  • jste léčen na rakovinu nebo sníženou imunitu 
  • Máte záchvaty paniky (agorafobie nebo klaustrofobie)
  • pokud jste relativně nedávno podstoupil/a operaci, zejména v případech srdeční nedostatečnosti (angioplastika nebo bypass), glaukomu, odchlípení sítnice, nebo problém s vnitřním uchem
  • trpíte renální kolikou
  • zažíváte bolesti podobné angíně
  • jste dlouhodobě léčen
  • dělá Vám problém jít do schodů a pokaždé se u nich zadýcháte
  • jste v relativně nedávné době prodělal/a cévní mozkovou nehodu
  • Váš lékař zjistil, že máte rytmickénebo srdeční potíže, které mohou způsobit mdloby
  • nsíte kardiostimulátor
  • jste těhotná nebo plánujete cestování s dětmi.

Stres před odjezdem

Odlet letadlem do zahraničí je téměř vždy doprovázen stresem, který se může projevovat úzkostí, nepříjemnými pocity, pocitem na omdlení.

Dodržováním těchto jednoduchých opatření můžete zabránit škodlivým následkům z výskytu těchto pocitů:

  • na letiště se dostavte s dostatečným předstihem (doporučuje se být na místě zhruba dvě hodiny před odletem) 
  • nebojte se požádat o pomoc s některými záležitostmi, z kterých máte obavu, například check-in atd. O pomoc můžete požádat buď někoho blízkého nebo letištní personál, rádi Vám s čímkoliv pomohou.
  • nepodceňujte příruční zavazadlo - vezměte si s sebou do letadla své léky (nikdy si je nedávejte do hlavního zavazadla, které bude mimo Váš dosah ), cestovní pas, očkovací průkaz, cestovní doklady (letenky, rezervace atd. ), Vaše finance (hotovost, cestovní šeky, kreditní karty ...), několik osobních věcí a láhev vody. Pozor, do příručního zavazadla si s sebou můžete vzít max. 100ml tekutin na jeden předmět s tekutinou (vč. deodorantu, zubní pasty, hygienického gelu apod.) Předměty, které budou nad tento limit budete muset před vstupem do čekací haly vyhodit do koše (včetně ostrých předmětů, zapalovače a dalších zakázaných předmětů). 
  • Před letem se vyhněte potravinám bohatým na škrob (např. brambory), mléčným výrobkům či pití perlivých a šumivých nápojů ... Plyn obsažený v zažívacím traktu se ve vysokých nadmořských výškách rozpíná a způsobuje pocit nadýmání. 
    Pokud máte strach z létání, obraťte se na leteckou společnost. Občas jsou nabízeny přednášky o létání, která vám mohou pomoci překonat strach. Poraďte se se svým praktickým lékařem. Také on může nabídnout radu a pomůže vám cítit se klidněji.

Během letu

Vzduch v letadle je extrémně suchý (relativní vlhkost je menší než 10%), v nadmořské výšce mezi 1500 - 2500 m. Tyto dva faktory jsou zdrojem různého nepohodlí, které lze snadno řešit.

Stačí sledovat pokyny níže:

  • Chcete-li bojovat proti suchému vzduch: pijte pravidelně každé 4 hodiny 1 litr nesycené vody, vyjměte kontaktní čočky, nebo je pravidelně zvlhčujte pomocí očních kapek, nebo použijte protizánětlivé kapky, nebo si vemte přípravky dle doporučení vašeho očního lékaře.
  • Chcete-li bojovat proti zánětu žil: uvolněte si oblečení, neberte si do letadla úzké kalhoty a šněrovací boty, případně si uvolněte tkaničky na botech, a hodit se vám bude i pár pohodlných ponožek. Nezůstávejte ve svém sedladle po celou dobu, ale běžte se pravidelně projít ke kabince a uličkami. Pokud nemůžete vstát a chodit kolem, neváhejte se protáhnout v místě sezení, zkuste si procvičit různé svalové skupiny v dolních končetinách, lýtka a stehna. Pak uvolněte všechny svaly a zhluboka dýchejte.
  • Chcete-li bojovat proti nemocem ve vzduchu: pokud je to možné, vyberte si místo v blízkosti středu letadla, nejezte velká jídla a pití alkoholu, zkuste spát. Je-li to nutné, nechte si předepsat lehké prášky na spaní, které vám ulehčí let.
    Během letu je rozdílný tlak vzduchu v kabině, je to trochu jako jít do vysokých hor. Je zde tedy nebezpečí otitidy kvůli atmosférickému tlaku. Na začátku vašeho letu pravidelně polykejte, žvýkejte žvýkačku nebo cucejte bonbón. Naučte se dělat "Valsalovi rady": štípání do nosu, zadržet dech, a pak několikrát spolknout.

Jakmile se dostanete k cíli

Jakmile přijedete do cíle, tak si na chvilku odpočiňte, pokud možno s nohama nahoru. Změna časového pásma je obvykle nejsilnější při létání z východu na západ. Budete proto trpět více na časový posun, než když letíte z Evropy do Asie, a při návratu do Evropy po cestě do Spojených států. Adaptace vyžaduje pár dnů, než si na časový posun zvyknete. V případě pokračování léčby je nutné postupně přejít na místní čas. Pokud je to nutné, je lépe začít měnit časové pásmo už před odletem a to zhruba o jednu hodinu denně, dva nebo tři dny před odjezdem.

Jakmile dorazíte do místa cíle, jedna znejdůležitější věcí, které byste měli udělat, je změnit jídelní a spací zvyky na časy hostitelské země. Sami se rychle synchronizujte na místní čas. Pravidelné procházky za deního světla, je také důležitým faktorem rychleji umožňuje vašim biologickým hodinám. Důležité je, abyste zůstali vzhůru během dne a v noci mohli klidně spát.

Pokud máte jakýkoliv problém během cestování, nemusíte čekat, až se dostanete domů a poradíte se lékařem. Regulující lékaři naší asistenční společnosti jsou Vám k dispozici k projednání jakékokoliv dotazu nebo pochybností, které můžete mít ohledně svého zdraví. Může Vám poskytnout užitečné rady, pokud budete chtít, tak také je v našich silách uspořádat konferenční hovor s vaším praktickým lékařem, ať jste kdekoli.